Kultūras informācijas sistēmu centra mājaslapā darbu sācis ZINTIS – virtuālais asistents (sarunu bots). Tā ir datorprogramma, kas 24 stundas diennaktī un septiņas dienas nedēļā atbildēs uz apmeklētāju biežāk uzdotajiem jautājumiem.
Kultūras informācijas sistēmu centra projekta vadītājs Jānis Ziediņš stāsta: “Priecājamies redzēt rezultātu mūsu gadu ilgajai sadarbībai ar Valsts Kanceleju, īstenojot inovatīvu, sarežģītu un apjomīgu projektu – virtuālā asistenta jeb sarunu bota izveidi valsts pārvaldes vienotajā tīmekļvietņu platformā. Mums ir izdevies pirmajiem radīt Eiropā unikālu sistēmu, kad uz vienotas bāzes dažādu iestāžu mājaslapās darbojas virtuālais asistents, kurš spējīgs atbildēt par katras iestādes specifiskajiem jautājumiem.
Ņemot vērā sarunu bota Zinta komplicēto uzbūvi, jebkurā mājaslapā, kurā darbojas Zintis, iespējams saņemt informāciju arī par citu projektā iesaistīto iestādi. Tādā veidā esam mēģinājuši padarīt lietotājam draudzīgāku un ērtāku saziņu ar daudzajām iestādēm, vienlaikus veidojot sabiedrības izpratni par valsts pārvaldi kā par vienotu veselumu.
Zintis radīts, izmantojot valsts pārvaldes valodu tehnoloģijas platformas Hugo.lv iestrādnes un resursus.”
Ieviešot šādu tehnoloģiju valsts pārvaldes iestādēs, mājaslapas lietotāji tiks apkalpoti daudz ātrāk, jo virtuālais asistents vienlaikus var risināt sarunas ar daudziem klientiem. Tāpēc lietotāji iegūst vajadzīgo atbildi uzreiz, negaidot to e-pastā un nekavējoties pie telefona, kamēr iestādes speciālists beigs sarunu ar citu klientu. Savukārt iestādes darbinieki varēs veltīt vairāk laika tām sarunām, kur nepieciešama emocionāla iesaiste vai radoša pieeja.
Virtuālā asistenta zināšanu pamatā ir lietotāju visbiežāk uzdotie jautājumi un atbildes. Katrs mājaslapas apmeklētājs var palīdzēt ZINTIM mācīties, jo tikai virtuālā asistenta lietošana veicinās atbilžu daudzveidību. Vienota virtuālā asistenta ieviešana ir daļa no Valsts kancelejas īstenotā projekta “Valsts un pašvaldības iestāžu tīmekļvietņu vienotā platforma”. Šobrīd Zintis darbojas arī Iepirkumu uzraudzības biroja un Nodarbinātības valsts aģentūras mājaslapās un ar laiku būs pieejams arī pārējo iestāžu tīmekļvietnēs.
Sarunu bots izveidots sadarbībā ar vadošo valodu tehnoloģiju uzņēmumu Tilde. Tildes starptautiskā biznesa attīstības vadītājs Kaspars Kauliņš norāda: “Mēs Tildē esam lepni, ka Latvijas valsts pārvaldes virtuālo asistentu saimei pievienojas vēl viens digitālais kolēģis. Zintis ir unikāls virtuālais asistents, kura zināšanas aptver informāciju par daudzām valsts pārvaldes institūcijām. Tas ir izaicinošs uzdevums, tāpēc ceram, ka lietotāji novērtēs to, ko šis virtuālais palīgs zina un prot jau šobrīd, kā arī palīdzēs viņam mācīties un papildināt zināšanas ar tēmām, kas interesē Latvijas iedzīvotājus.”
Kā jau ziņots, Kultūras informācijas sistēmu centra jaunā tīmekļvietne ir daļa no Valsts kancelejas īstenotā projekta “Valsts un pašvaldības iestāžu tīmekļvietņu vienotā platforma”, kuras ietvaros tapušās tīmekļvietnes veidotas vienotā dizainā un tiek uzturētas centralizēti. Plānots, ka līdz 2020. gada beigām Latvijas sabiedrībai būs pieejamas 60 iestāžu jaunās tīmekļvietnes. Tīmekļvietņu vienoto platformu izstrādā Valsts kanceleja ciešā sadarbībā ar Valsts reģionālās attīstības aģentūru, Kultūras informācijas sistēmu centru un Iekšlietu ministrijas Informācijas centru.
Vairāk par projektu iespējams uzzināt šeit: https://www.mk.gov.lv/timeklvietnes
Informācija kontaktiem:
Ilma Elsberga,
Kultūras informācijas sistēmu centra projekta vadītāja asistente
Tālr. 67844902; e-pasts: ilma.elsberga@kis.gov.lv