Mākslīgais intelekts
Cilvēks sēž pie galda un datorā komunicē ar virtuālo asistentu Zinti

Arvien biežāk interneta vidē sastopamies ar virtuālajiem asistentiem jeb sarunu botiem. Virtuālais asistents ir datorprogramma, kas tērzē ar mājaslapas apmeklētājiem, atbildot uz vienkāršiem jautājumiem. 

Vienota virtuālā asistenta ieviešana valsts pārvaldes iestāžu tīmekļvietnēs ir daļa no Valsts kancelejas īstenotā projekta “Valsts un pašvaldības iestāžu tīmekļvietņu vienotā platforma”.   Paša sarunu bota tehnoloģijas izstrādā Kultūras informācijas sistēmu centrs sadarbībā ar uzņēmumu “Tilde”, un tas atrodas valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platformā Hugo.lv

Tīmekļvietņu vienotās platformas mājaslapās uz lietotāju jautājumiem atbild sarunu bots ZINTIS, kura vārdu izvēlējās iedzīvotāju balsojumā. Šobrīd ZINTIS sastopams jau 44 iestāžu tīmekļvietnēs, un tā izmantojums valsts pārvaldes un pašvaldību iestādēs noteikti augs.

Sarunu botu vienlaikus trenē katras iestādes darbinieki – apmācot par iestādes kompetencē esošiem specifiskiem jautājumiem, bet ZINTIS var atbildēt arī uz vispārīgiem jautājumiem, kas aptver informāciju par visu iestāžu pakalpojumiem, projektiem, kontaktiem, iepirkumiem, vakancēm utt., jo prot informāciju paņemt no mājaslapu datiem, izmantojot atvērto datu portālu. 

Virtuālā asistenta trenēšana ir radošs process, jo treneriem ir jāizdomā pēc iespējas vairāk veidu, kā noformulēt jautājumus, lai bots veiksmīgi atbildētu. 

Virtuālā asistenta izmantošana ļauj tīmekļvietnes apmeklētājus apkalpot ātrāk, jo ZINTIS vienlaikus var risināt sarunas ar neierobežotu daudzumu klientu. Tādējādi lietotāji iegūst vajadzīgo atbildi uzreiz, negaidot to e-pastā un nekavējoties pie telefona, kamēr apkalpošanas speciālists beigs sarunu ar citu klientu. 

Informāciju sagatavoja:

Mētra Aržanovska,

Valsts kancelejas

Komunikācijas departamenta konsultante

Tel.: +371 67082912, e-pasts: metra.arzanovska@mk.gov.lv