Kas ir Kultūras informācijas sistēmu centrs?

Kultūras informācijas sistēmu centra darbu pārrauga Kultūras ministrija.

Kultūras informācijas sistēmu centrs īsteno lielus informācijas tehnoloģiju projektus kultūras nozarē. Šajos projektos mēs:

  • digitalizējam kultūras mantojumu;
  • veidojam dažādas cilvēkiem noderīgas interneta vietnes un portālus;
  • sadarbojamies ar kultūras iestādēm – bibliotēkām, muzejiem un arhīviem.

 

Kultūras mantojums

Kultūras mantojums ir grāmatas, dokumenti, fotogrāfijas, filmas,  gleznas un dažādi citi vērtīgi mākslas priekšmeti.

Visas šīs lietas parasti glabājas bibliotēkās, muzejos un arhīvos.

Par kultūras mantojumu kļūst arī teātra izrādes un koncerti, kad tos nofilmē.

Digitalizēt nozīmē kultūras mantojumu nofilmēt, nofotografēt, ieskenēt vai pārrakstīt datorā.

Kad kultūras mantojuma vērtības ir digitalizētas,

tad tās katrs cilvēks var apskatīt internetā datora vai telefona ekrānā.

 

Digitalizētais kultūras mantojums internetā ir pieejams šajās vietnēs:

        Latvijas filmas internetā www.filmas.lv

        Latvijas muzeju vērtības www.nmkk.lv

        Koncertu ieraksti, Latvijas Televīzijas un radio raidījumi www.diva.lv

 

Citas noderīgas interneta vietnes un portāli

3td e-GRĀMATU bibliotēkā iespējams:

        Lasīt grāmatas latviešu valodā internetā vietnē www.3td.lv

        Par lasītāju vietnē www.3td.lv var kļūt Latvijas publisko bibliotēku reģistrētie lasītāji.

        Piereģistrēties var sev tuvākajā bibliotēkā.

Noskaidrot sev tuvāko bibliotēku iespējams vietnē Kultūras dati >> Bibliotēkas (kulturasdati.lv)

 

Valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platformā www.hugo.lv iespējams:

 

Visas šīs iespējas ir pieejamas internetā.

Ja cilvēkam nav pieejams internets,

viņš var iet uz tuvāko bibliotēku.

Bibliotēkā datorus un internetu var izmantot par brīvu.

Noskaidrot sev tuvāko bibliotēku iespējams vietnē Kultūras dati >> Bibliotēkas (kulturasdati.lv)

 

Kur atrodas Kultūras informācijas sistēmu centrs?

Kultūras ministrija atrodas Rīgā, Tērbatas ielā 53-2

 

Kā var sazināties ar Kultūras informācijas sistēmu centru?

Kultūras informācijas sistēmu centra tālruņa numurs ir +371 67843084, elektroniskā pasta adrese: info@kis.gov.lv

 

Kultūras informācijas sistēmu centra adrese:

Tērbatas iela 53-2

Rīga, LV-1011